lördag 10 december 2011

Uppdrag mission!

Lunds missionssällskap ger ut en riktigt bra tidning som jag fått upp ögonen för. I senaste numret som du kan länka till här handlar det om ILCO, Iglesia Luterana Costarricense, den lilla lutherska kyrkan i Costa Rica som jag haft förmånen att får besöka ett antal gånger.
Jag skriver om inspirationen från denna kyrka i min bok "En annan värld är möjlig. Teologi i klimatkrisens tid". Just deras sätt att se teologi som något man gör snarare än en akademisk diciplin har fångat mitt intresse. Det var därför jag vågade skriva min bok utan att vara professor.
I senaste numret av tidningen kan man ge bort den som julklapp. Det tänker jag göra, gör det du med!


http://www.lundsmissionssallskap.se/LMS_files/UM_nr1_2012.pdf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar