lördag 24 december 2011

Jul, jul, strålande jul!

Nja, strålande vet jag inte riktigt i regnrusket. Men jul är det! Julspel i Högsby kyrka var riktigt fint! Svärfar som är kantor ledde övningen och spelade Herodes. I morgon bitti är det min tur, julotta i Högsby kyrka kl. 07.00. Jag älskar verkligen julotta, då är det liksom jul på riktigt. Så välkomna hit om du har vägarna förbi.
Jesus kommer till oss, ett värnlöst barn i en krubba, ett barn som väntar på vår reaktion.
Ser vi barnet? Hör vi barnets gråt? Och hur reagerar vi på det. Vi har en Gud som använder sig av känslans makt, det är den enda makt Gud känner.
Kan Gud nå våra hjärtan denna jul? Når han fram till dig? Jag hoppas det för jag tror den här världen skulle vara en bättre plats för allt och alla om vi ser in i barnets ögon och ser på varandra med de ögon barnet ser på oss med.
Jag vill önska dig en seende jul, en känslans jul, en jul där du låter dig förvandlas till en medarbetare i Guds stora plan med den här världen. Du kan vara en del av lösningen på världens alla bekymmer. Du har chansen att göra skillnad. Gud kallar dig att vara hans lärjunge.

God jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar