tisdag 4 oktober 2011

Trons konsekvenser

Nu har styrelsen på skolan beslutat att vi kör en ny kurs här till våren som heter "Trons konsekvenser". det ser jag verkligen fram emot. Jag kommer att vara ansvarig huvudlärare så det blir en hel del undervisning för min del vilket jag ser fram emot.
Idén är att försöka koppla ord och handling. Vi kommer att arbeta med bibelstudium ur ett befrielseteologiskt perspektiv. De studerande kommer också att en dag i veckan utföra volontärarbete i någon församling i Växjö eller annan social rörelse. Vi kommer att ha ämnen som etik, miljökunskap, troslära, bibelstudium, meditation, aktuell politik, friluftsliv, aktivism med mera.
I kursen ingår hajker i Guds natur och retreatdagar.
Vi kommer att använda Patrik Hagmans bok om kristet motstånd som studielitteratur samt min bok förstås.
Kursen löper under en termin på heltid och vi hoppas på många studeranden.

Vill du veta mer? Kolla på http://www.sigfrid.se/

Känner du någon som du tror vill gå kursen är jag tacksam om du tipsar dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar