onsdag 6 oktober 2010

Borås, Borås!

Borås var riktigt trevligt. Jag fick i två timmar tala ekoteologi inför 100 personer. Dessvärre blev det inte mycket dialog eftersom jag hade för mycket att berätta, att jag aldrig lär mig. Kändes dock gott att ha ögonkontakt med många som log och nickade och samtalen i pauserna var väldigt positiva. Kanske har jag kommit något viktigt på spåren? Fick göra lite reklam för min bok också förstås! Den ska vara klar i slutet av månaden men kan redan nu beställas på http://www.ordbruket.se/
Ambitionen har varit att göra en biblisk ekoteologi för Svenska kyrkan men jag tror den kan användas även i andra samfund. Det är min förhoppning i alla fall. På den här sidan kommer jag framöver att publicera utdrag ur boken för att fler ska kunna läsa och inspireras. Kanske kan det till och med bli en diskussion av det hela. Jag menar att vi behöver göra mer teologi i Svenska kyrkan och ekoteologi är den viktigaste teologin just nu.
AMbitionen med boken är att den ska vara lättillgänglig och även med fördel kunna läsas i grupp. Därför är priset satt till låga 100:- för att församlingar och andra grupper ska kunna köpa in flera böcker så att kunskapen kan delas.
Jag ser fram emot att få publicera ekoteologiska tankar på denna blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar